CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, January 10, 2012

bab 5

Jam ditangan menunjukkan tepat pukol 2pagi... fiqa yang dari tadi meneguk air kencing setan seakan tidak mahu berhenti dr menikmati air yang dirasakan dapat dia melupakan fahrin. namun dalam hayal fiqa tidak perasan akan perbuatannya sentiasa dilihat oleh fahrin yg sedari tadi mengekori tingkah lakunya. bagi fahrin tidak rugi dia meniggalkan fiqa dan menurut kata family dan tak susah apa pun dia menerima fiza dalam hidupnya untuk dijadikan suri hatinya. fiqa memang tak boleh diubah. fahrin melepaskan keluhan yang berat. keluhan menandakan kekesalan yang terbuku dihatinya. saat itu senyuman manis fiza, renungan lembut mata fiza, tingkah laku fiza yang sentiasa malu malu terbayang dimata dan bayangan fahrin. ibunya sudah membuat keputusan yang amat benar dan baik dalam hidupnya.

"hey u..... kenapa u ada kat sini..... bukan ke u dah bersumpah tak nak kesini?" lamunan fahrin terhenti dengan sapaan fiqa yang dia sendiri tidak sedar berapa lama fiqa berada dihadapannya dan sejak bila pula fiqa sedar dia berada disitu..... fiqa yang sudah khayal dan tersedu sedu meraba2 dada fahrin seakan tidak kenal dosa...
"kita balik i hantar u balik" fahrin menarik tangan fiqa namun fiqa lantas menarik kembali tangannya...
"jom lah enjoy nanti kalau u dah kawen dengan ustazah u x boleh bersentuh dengan i lagi...." belom sempat fiqa menghabiskan ayatnya tiba2 fiqa tumbang lalu pengsan. akibat air kencing setan yang ditunggaknya terlalu banyak hilang pertimbangan badan.

fahrin seorang lelaki yang bertanggungjawab tidak dibiarkan fiqa begitu sahaja juga tidak membawa fiqa pulang kerumah fiqa kerana fahrin tidak mahu fiza atau familynya melihat keadaan fiqa yang sebegini pasti kecewa menyelinap jiwa mereka nanti. dibawanya keapartment yang sememangnya dari dulu dibeli tanpa pengetahuan sesiapapun kecuali mereka berdua. memang itulah tempat fahrin menyimpan fiqa sekiranya fiqa mabuk tak sedarkan diri.
seperti kebiasan waktu mereka bersama dulu. fahrin akan meletakkan fiqa diatas katil lalu fahrin akan tidur diruang tamu. sepanjang bersama fiqa dia tidak pernah tidur bersama fiqa kerana mereka sendiri mahu menjaga maruah diri walau dalam keadaan mabuk, masuk clubing, itu semua bukan alasan untuk tidur bersama.

"morning fahrin..." lena fahrin diganggu oleh fiqa yang sudah sedar dari mabuknya.
"bagus u dah bangun. u bila nak berubah? i ingatkan i tinggalkan u dan u akan berubah." fahrin bangun lalu memakai baju kemejanya yang disidainya dikerusi meja makan malam tadi.
"kalau i berubah u akan kembali disisi i? i dah hilang u dan ini sahaja cara i untuk melupakan u. cuba u bayangkan tak lama lagi u jadi adik ipar i hari-hari i ngadap muka u hari-hari i akan nampak kucupan u pada adik i dan sekarang u dh mula bagi dia bunga! u tahu apa i rasa? hidup i malap tanpa u... tp hidup u bahagia tanpa i!!!" fiqa menangis semahu hatinya. fahrin yang mula dihimpit rasa serba salah lalu melangkah pergi menuju kepintu apartment...

"nanti.....!!!" langkah fahrin terhenti lalu ditolehnya wajah fiqa dengan lirikan mata yang tajam
"u nak apa lagi? peluang i bagi u x pakai sekarang kenapa perlu menyesal? i x sanggup lukakan hati adik u harapan keluarga u and i terlalu mendalam! dan u tahu apa perasaan i tatkala melihat u dipintu rumah tunang i? i dihimpit rasa bersalah. i terpaksa kecewakan u kerana itu diri u yang pinta walau bukan dalam sengaja u sendiri dengan perangai u buat i pilih pilihan keluarga i." tangan fahrin dipengan oleh fiqa dengan mata yang berlinangan air mata

"tolong jangan beritahu family i perangai i dan tolong jangan kecewakan adik i.... dia tak bersalah dan dia langsung tak tahu hubungan kita. i akan cuba melupakan u...." fahrin merentap tangannya dari fiqa lalu berjalan laju meniggalkan fiqa yang sedang esak menangis. dihati fahrin hanya Tuhan tahu betapa serba salahnya terhadap fiqa terlalu menebal....



_____________________________________________________________________________________


"kakak.... kakak kemana? kenapa muka akak macam ni.. mata bengkak, rambut kusut..." berbagai soalan yang diajukan oleh fiza tatkala melihat fiqa melintas diruang tamu dengan langkah yang longlai.
"tak ada apa sayang akak penat malam tadi overtime" fiqa menyembunyikan perkara sebenar.
"akak.... akak macam tak bermaya je akak rehat ye plan kita tunda ke hari esok ye kak..." fiqa terlupa yang dia akan menemani fiza ke butik untuk fitting baju pengantin. tak sanggup rasanya dia kecewakan hasrat adik yang disayanginya.
diusapnya pipi fiza yang agak berseri sejak bertunang..
"nanti lepas zohor kita pergi ye sayang..."
fiza yang tahu kakak nya tak akan membiarkan plan mereka tergendala sudah menjangka akan jawapan kakaknya. sememangnya dari kecil fiqa tak pernah memungkiri janjinya pada fiza. fiza bersyukur akan kurniaan seorang kakak kembar yang amat disayanginya.

No comments:

Post a Comment